Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Klik dan hier.
 

Nieuwsbrief
NR: 14

09-05-19

 
 
DE DIKKE BLAUWE
door Marc Wortmann
in Internationale filantropie
Opinie
 Reputatieverbetering: werkt Engelse aanpak bij ons? Reputatieverbetering: werkt Engelse aanpak bij ons?

Reputatieverbetering: werkt Engelse aanpak bij ons?

9 mei 2019

In een eerder artikel heb ik mijn zorgen uitgesproken over het lage niveau van vertrouwen in de Nederlandse Goede Doelensector die kan worden afgeleid uit de Edelman Trust Barometer, het jaarlijkse onderzoek van dit grote PR bureau. Dit werd nog eens bevestigd in een studie van nfpSynergyin negen landen van maart 2019. Wat kan eraan gedaan worden om het vertrouwen te vergroten? Het is een vraag die regelmatig aan de orde komt bij bijeenkomsten in onze sector, al dan niet in de marge of tijdens de borrel. Het gevoel is groot dat ‘de media’ ons niet goed gezind zijn en excessen uitvergroten en successen niet benoemen.


Lees verder >>>

 
 
COLUMNS & EXPERTS

De donatiewedloop rond de Notre-Dame

De donatiewedloop rond de Notre-Dame

Toen op 15 april brand uitbrak in de Notre-Dame was de hele Westerse wereld in rep en roer. Het icoo...

Met storytelling ontstaat een hechtere connectie tussen individu en merk

Storytelling filantropie: moeilijker dan je denkt

Verhalen kunnen communicatief veel krachtiger zijn dan goed onderbouwde analyses, zolang ze een invo...

'Ik vertrek': de reis naar zingeving

'Ik vertrek': de reis naar zingeving

Het is een goed bekeken tv-serie van AVROTROS: Ik Vertrek. Een serie reportages, waarin Nederlanders...

 
NIEUWS

Lieke van 't Veer: Wat drijft de Nederlandse major donor?

Scriptie: Wat drijft de Nederlandse major donor?

door Redactie DDB | 7 mei 2019
Wie zijn de Nederlandse major donors en wat drijft hen? Welke uitdagingen zien zij en welke actie on...

Arjen van Ketel, voorzitter van de Commissie Code Nalaten, geeft toelichting op de nieuwe elementen van de Code Nalaten
 
Themabijeenkomst: Hoe mogen non-profits nalatenschappen werven en ontvangen?

7 mei 2019
SI2 Fund manager Pieter Oostlander: 'We Are Digital past perfect in ons portfolio'
 
SI2 Fund investeert in We Are Digital voor digitale inclusie

4 mei 2019
Kansen voor social startups en scale-ups bij Social Impact Lab
 
Kansen voor social startups en scale-ups bij Social Impact Lab

3 mei 2019
Hoe efficiënt zijn ontwikkelingsprojecten?
 
Conferentie The Spindle: Hoe efficiënt zijn ontwikkelingsprojecten?

8 mei 2019
 
 
 
COLUMN

De Blauwe Barometer: filantropie-influentials, u bent weer aan zet!

De Blauwe Barometer: filantropie-influentials, u bent weer aan zet!

door Redactie DDB

Na de pilot-editie van De Blauwe Barometer in 2018, zet De Dikke Blauwe/Lenthe deze online enquête voort in 2019. Opnieuw zullen de uitkomsten worden bekendgemaakt tijdens het live event ‘Civil Power’, dat op 14 november a.s. plaatsvindt. Influentials en leiders uit de brede filantropiesector worden wederom uitgenodigd om deel te nemen aan de enquête die de ‘gevoelstemperatuur’ probeert aan te geven over verschillende aspecten van ‘goed doen’ in Nederland aan de hand van kruidige stellingen.

 
PROMOTIE
 
 
FEATURED

Hoe vraag je om een tweede donatie?

Hoe vraag je om een tweede donatie?

Wist je dat bijna twee derde van de mensen die voor de tweede keer aan je organisatie geven, daarna...

De Top 20 van fondsenwervende evenementen laat opnieuw een stijging zien.

Dit waren de beste fundraising events in 2018

Fondsenwervende evenementen doen het goed in Nederland. Hoe goed ze het doen, wordt jaarlijks gemete...

 
MEER DDB INFORMATIE

Contact DDB Klantenservice: klik hier.
Social Social Social Social

Word lid | DDB Magazine | DDB Duizend | Partner worden | Boeken | Colofon
 .
 


Raadpleeg ook onze andere nieuwsbrieven >