In een eerder artikel heb ik mijn zorgen uitgesproken over het lage niveau van vertrouwen in de Nederlandse Goede Doelensector die kan worden afgeleid uit de Edelman Trust Barometer, het jaarlijkse onderzoek van dit grote PR bureau. Dit werd nog eens bevestigd in een studie van nfpSynergyin negen landen van maart 2019. Wat kan eraan gedaan worden om het vertrouwen te vergroten? Het is een vraag die regelmatig aan de orde komt bij bijeenkomsten in onze sector, al dan niet in de marge of tijdens de borrel. Het gevoel is groot dat ‘de media’ ons niet goed gezind zijn en excessen uitvergroten en successen niet benoemen.
Toen op 15 april brand uitbrak in de Notre-Dame was de hele Westerse wereld in rep en roer. Het icoo...
Verhalen kunnen communicatief veel krachtiger zijn dan goed onderbouwde analyses, zolang ze een invo...
Het is een goed bekeken tv-serie van AVROTROS: Ik Vertrek. Een serie reportages, waarin Nederlanders...
Na de pilot-editie van De Blauwe Barometer in 2018, zet De Dikke Blauwe/Lenthe deze online enquête voort in 2019. Opnieuw zullen de uitkomsten worden bekendgemaakt tijdens het live event ‘Civil Power’, dat op 14 november a.s. plaatsvindt. Influentials en leiders uit de brede filantropiesector worden wederom uitgenodigd om deel te nemen aan de enquête die de ‘gevoelstemperatuur’ probeert aan te geven over verschillende aspecten van ‘goed doen’ in Nederland aan de hand van kruidige stellingen.
Wist je dat bijna twee derde van de mensen die voor de tweede keer aan je organisatie geven, daarna...
Fondsenwervende evenementen doen het goed in Nederland. Hoe goed ze het doen, wordt jaarlijks gemete...