Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Klik dan hier.
 

Nieuwsbrief
NR: 10

04-04-19

 
 
DE DIKKE BLAUWE
door Claire van Teunenbroek
in Wetenschap & Onderzoek
Nieuws
Praktisch rapport: hoe sociale informatie geefgedrag stimuleert Praktisch rapport: hoe sociale informatie geefgedrag stimuleert

Praktisch rapport: hoe sociale informatie geefgedrag stimuleert

4 april 2019

Claire van Teunenbroek, VU-promovendus filantropie en onderzoeker Geven in Nederland legt de laatste hand aan haar promotieonderzoek van sociale informatie als een stimulus voor geefgedrag. Speciaal voor de lezers van De Dikke Blauwe en iedereen die werkzaam is in de filantropiesector heeft Van Teunenbroek haar wetenschappelijke bevindingen samengevat in een praktisch en handzaam rapport.


Lees verder >>>

 
 
COLUMNS & EXPERTS

Kwaliteit van werving is Chefsache

Kwaliteit van werving is Chefsache

Goede doelen kunnen hun werk niet doen zonder de steun van het publiek. Het werven van donateurs en...

Wie omwikkelt goede doelen met teflon?

Wie omwikkelt goede doelen met teflon?

Marketingtrends die voorbij de hypefase zijn en uitstekend passen bij maatschappelijke organisaties...

De (veranderende) rol van fondsen en impact-investeerders

De (veranderende) rol van fondsen en impact-investeerders

Het landschap van doneren en goed doen is de afgelopen tien jaar enorm veranderd. In de eerste plaat...

 
NIEUWS

Contante giften niet meer aftrekbaar

Reformatorisch Dagblad: Contante giften niet meer aftrekbaar

door Redactie DDB | 3 april 2019
Contante giften zijn straks niet meer aftrekbaar voor de belasting, als het aan het kabinet ligt.

Nico de Vries nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van HIER
 
HIER: Nico de Vries nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van HIER

2 april 2019
Impact Challenge 2019: ‘Impact as a journey, not a destination’
 
Partos en Goede Doelen Nederland over Impact Challenge 2019: ‘Impact as a journey, not a destination...

30 maart 2019
Staatsecretaris Snel: Giftenaftrek wordt robuuster
 
Goede Doelen Nederland: Brief over versterking giftenaftrek en ANBI naar Tweede Kamer

29 maart 2019
 
 
 
COLUMN

#DOESLIEF: zelden werd de tijdgeest beter geraakt...

#DOESLIEF: zelden werd de tijdgeest beter geraakt...

door Marc van den Tweel

Bewustwordingscampagnes lijken niet meer van deze tijd. Toch is DDB-columnist Marc van den Tweel razend enthousiast over de campagne #DOESLIEF van SIRE, omdat volgens hem zelden de tijdgeest beter werd geraakt.

 
 
 
FEATURED

De Meisjes van Lenthe bij de Dag van het Mecenaat

De Meisjes van Lenthe bij de Dag van het Mecenaat

De Meisjes van Lenthe waren er natuurlijk ook tijdens de Dag van het Mecenaat. In dit eerste deel va...

Adriaan van Dis

Uitnodiging voor een diner met inhoud

De East West Foundation is bezig met een bijzonder project: De Oost. Dit project is een combinatie v...

 
MEER DDB INFORMATIE

Contact DDB Klantenservice: klik hier.
Social Social Social Social

Word lid | DDB Magazine | DDB Duizend | Partner worden | Boeken | Colofon
 .
 


Raadpleeg ook onze andere nieuwsbrieven >