Claire van Teunenbroek, VU-promovendus filantropie en onderzoeker Geven in Nederland legt de laatste hand aan haar promotieonderzoek van sociale informatie als een stimulus voor geefgedrag. Speciaal voor de lezers van De Dikke Blauwe en iedereen die werkzaam is in de filantropiesector heeft Van Teunenbroek haar wetenschappelijke bevindingen samengevat in een praktisch en handzaam rapport.
Goede doelen kunnen hun werk niet doen zonder de steun van het publiek. Het werven van donateurs en...
Marketingtrends die voorbij de hypefase zijn en uitstekend passen bij maatschappelijke organisaties...
Het landschap van doneren en goed doen is de afgelopen tien jaar enorm veranderd. In de eerste plaat...
Bewustwordingscampagnes lijken niet meer van deze tijd. Toch is DDB-columnist Marc van den Tweel razend enthousiast over de campagne #DOESLIEF van SIRE, omdat volgens hem zelden de tijdgeest beter werd geraakt.
De Meisjes van Lenthe waren er natuurlijk ook tijdens de Dag van het Mecenaat. In dit eerste deel va...
De East West Foundation is bezig met een bijzonder project: De Oost. Dit project is een combinatie v...