Kunt u deze e-mail niet goed lezen? Klik dan hier.
 

Nieuwsbrief
NR: 8

03-03-16

 
 
COLUMN
in Fondsenwerving
Opinie
Major donors zijn er niet om een financieringsprobleem op te lossen Major donors zijn er niet om een financieringsprobleem op te lossen

Ga terug naar af, u ontvangt (nog) geen major donor-gift

2 maart 2016

Er wordt veel over 'major donors gesproken', maar weinig mét. Zoveel is wel duidelijk geworden uit het sectorbrede onderzoek van DDB's nieuwe mediapartner Filantropie in Nederland (FNL). Tot de percepties die botsen met de door FLN blootgelegde realiteit , behoort deze: goede doelen 'jagen' op major donors. Dat beeld is om meerdere redenen problematisch. Wie zijn die 'major donors'? Zijn dat de 150.000 miljonairs van Nederland? Of zijn het een miljoen mensen die een gift van ten minste 1000 euro overwegen? Van een fijne motregen word je ook nat. Dan: wíe jaagt er nu eigenlijk op wíe? De idee dat major donors onverplantbare geldboompjes zijn waaraan geschud moet worden, behoeft ernstige nuancering.


Lees verder >>>

 
UIT DE MEDIA

Het gaat om een paradigma-shift van 'transactioneel' naar 'transformationeel denken' over filantropie

Filantropie: it’s not (only) about the money

door Vera Peerdeman | 2 maart 2016
Filantropie en grote giften worden vaak over een kam geschoren. Maar wie in de wereld van filantropi...

Arjen van Ketel: 'We gaan dit jaar extra onderzoek doen naar opkomst en motivatie van de babyboomers.'
 
Kleinere en nieuwe doelen snelste groeiers in nalatenschapsmarkt

26 februari 2016

 
Dedan Schmidt roept bij afscheid op tot 'moed'

28 februari 2016

 
IUCN weerspreekt aantijgingen Volkskrant en klokkenluiders

28 februari 2016
Nauwere samenwerking, relevantere content, groter bereik
 
Nauwe mediasamenwerking De Dikke Blauwe en Filantropie in NL

2 maart 2016
 
 
EXPERT NEWS

Linda: nee hè, niet weer die strijkstok!
door Edwin Venema

De strijkstok: dat hatelijke containerbegrip voor alle 'foute kosten', hij is er...

 
'Het doel van de samenwerking is om impactmetingontwikkelaars meer slagkracht te geven.'
Impactadviseurs bundelen krachten
door DDB - gastauteur

Het recent opgerichte Consortium Impactmeting is een samenwerkingsverband van ze...

 
Zes gouden tips van 'Wall Street-filantropen'
door Edwin Venema

In de VS heeft de beurs een steeds grotere invloed op filantropie. En in de Amer...

 
MAJOR DONORS

Jos Verhoeven: winnaar De Dikke Blauwe100 2015-2016 (foto: Edwin Venema)

Jos Verhoeven: Alleen het doel telt. Duidelijk?

Hoofdredacteur Charles Groenhuijsen interviewt voor DDB TV regelmatig leiders uit onze civil society...

FEATURED
 
 
COLUMN | OPINIE

Als de underdog de strijd niet op de conventionele wijze voert, maar op z’n eigen onconventionele manier - bedraagt de succesratio 65%.

Vlinder in de boksring

door Marc van den Tweel

Het gebeurt onder het radarscherm: er is een nieuwe supermarktketen in ons land.  Vijf maanden geleden startte Picnic in Amersfoort. In die korte tijd wist Picnic 10% van de markt te veroveren (zo’n 7.000 klanten). Waarmee? Met een App waarmee je boodschappen kunt bestellen, een uitgekiend logistiek proces (waardoor de garantie wordt gegeven dat je de laagste prijs van Nederland betaald) en een gratis (!) bezorgdienst met hippe, elektrische karretjes (duurzaam!). In Tweels Tweak spreekt niet alleen een tevreden klant – maar ook iemand die het mechanisme erachter volgt. Want wat gebeurt hier nu eigenlijk? Een intelligente combinatie van hightech, ondernemerschap en persoonlijke aandacht (het doet natuurlijk in veel opzichten denken aan de SRV-man van vroeger). Het is eigenlijk die combi, dat ontwerp, die veel startups succesvol maakt.

Lees verder >>>

 
MEER DDB INFORMATIE

DDB Paspoort aanvragen: klik hier.
Contact DDB Klantenservice: klik hier.
Social Social Social Social

Gratis abonnement | DDB Gids | DDB TV | Lenthe | Boeken | Colofon
 


Raadpleeg ook onze andere nieuwsbrieven >