Cryptocurrency en filantropie is een onderwerp dat het Land van Goed Doen binnen komt denderen met een snelheid die voor velen in de sector veel te hoog ligt. Voor een belangrijk deel is dat te wijten de standaard scepsis waarmee innovaties worden begroet. Daardoor wordt de ontwikkeling nog vaak gezien als een hype met een hoog ‘tulpenmania-gehalte’, een beeld dat mede ontstaat door het wilde gejojo van de bitcoinwaarde. Zoals met veel nieuwe technologie is het moeilijk om in dit stadium al te bepalen welke toepassingen uiteindelijk van toegevoegde, of zelfs vervangende waarde zijn. Een oplossing voor het menselijk tekort zijn bitcoins en blockchains niet, maar het is wel een (razendsnelle) ontwikkeling die niet alleen de aandacht van ‘early adaptors’ in onze sector verdient, maar van alle bestuurders die met geld, tijd en kennis van anderen of van zichzelf maximale maatschappelijke impact willen realiseren.
Een organisatie met zo’n twee miljoen ‘omzet’ voor het goede doel in 2015 krijgt 30% van haar inkoms...
The present research investigates the ways in which student associations, as examples of volunteer r...
Zoals vele collega’s in de wereld van de fondsenwerving heb ik mij ook aangesloten bij De Toekomst v...
Deze column is voor alle mensen die spijt hebben van de Postcode Loterij. U weet wel, de loterij die vorige maand 357 miljoen verdeelde tijdens het Goed Geld Gala in Carré. Met gastspreker Leonardo di Caprio én natuurlijk uw eigen hoofdredacteur Edwin Venema. De Spijtloterij is hij wel eens genoemd – want als de PostcodeKanjer in jouw straat valt en je hebt als enige géén lot, dan heb je spijt. Maar elk jaar hebben heel wat lotenkopers andere spijt: spijt dat ze wél meedoen – terwijl hun straat alwéér niet heeft gewonnen. En dan bellen ze de opzeglijn. Tenminste, dat denken ze.
Van het nieuwe vakmedium The Fundraiser Magazine komt binnenkort het eerste nummer uit. Dat de belan...
Regelmatig stellen wij een van de DDB-partners aan u voor. Organisaties die zich zowel in de gedrukt...