Marketing- en communicatiebureau voor de non-profit sector WWAV heeft onlangs met succes een externe ISO-audit doorlopen. Resultaat: toekenning van het ISO 9001:2000 certificaat. Fons van Rooij: "We practice what we preach"
De ISO 9001:2000 norm stelt, met het oog op het managen van klanttevredenheid, een aantal eisen aan het kwaliteitssysteem van een organisatie en de manier waarop met kwaliteitsbeleid wordt omgegaan. Dat beleid moet bijvoorbeeld op papier staan en gecommuniceerd worden naar alle medewerkers. Daarnaast moet worden voldaan aan wettelijke voorschriften en de behoeften van klanten. Bedrijfsprocessen dienen te worden vastgelegd in een kwaliteitshandboek. In de praktijk moet vervolgens ook echt langs de lijnen van dit handboek gewerkt worden.
WWAV voldoet aan alle aan ISO-9001:9002 verbonden voorwaarden. Directeur Fons van Rooij is daarmee in zijn nopjes. "Met de ISO-certificering is de kwaliteit van onze interne procesgang gewogen en goed bevonden. Op de schaal van complexiteit, lopend van 1 tot tien, scoren wij een 8. ISO is voor ons een middel en geen doel op zich. Het ondersteunt ons bij het behalen van de grootst mogelijke efficiency en kwaliteit voor onze klanten. Primair moeten zij daar de vruchten van plukken. Dan zit het met de toekomst van WWAV vanzelf goed. Onze klanten kiezen WWAV vanwege hun behoefte aan kwaliteit. Organisaties die het liever quick and dirty doen, de lat niet hoog wensen te leggen, vinden bij WWAV dan ook geen onderdak. Dat is geen hoogmoed, maar een keuze. We practise what we preach."
Zie ook: www.wwav.nl