AMSTELVEEN (20 oktober) - Het Wereld Natuur Fonds heeft de "Data Quality Award 2010" van de branchevereniging voor dialoogmarketing DDMA gewonnen. De jury was onder de indruk van de wijze waarop WNF datakwaliteit onderdeel maakt van haar missie tot duurzaamheid en zo de hele organisatie weet te motiveren voor het project.
De jury keek onder meer naar het rendement, de impact op de klant en de verankering van datakwaliteit binnen de organisatie. Het Wereld Natuur Fonds kwam daarbij als beste uit de bus. Juryvoorzitter Kees Groenewoud "Het WNF maakt datakwaliteit tot onlosmakelijk onderdeel van haar bedrijfsvoering, door te stellen dat slechte datakwaliteit niet duurzaam is. Het leidt tot verschraling van klantcontact en is slecht voor het milieu. Vanuit deze visie kijkt WNF kritisch naar haar marketingmix. Zo wist WNF met de zoektocht naar apenstaartjes (emailadressen) van verstokte acceptgiro gebruikers een mooie besparing te realiseren."
Paula Middendorp, Procesmanager & projectleider datakwaliteit binnen WNF: "Wij zijn trots op deze onderscheiding, die aantoont dat WNF met beperkte middelen heel veel bereikt heeft. En we zijn blij met de waardering voor onze professionele en integrale aanpak van datakwaliteit."