In totaal zijn acht duurzame initiatieven genomineerd. Het publiek kan stemmen, waarna de winnaar bekend wordt gemaakt.
WNF en AH sloten op 3 september een overeenkomst om het visassortiment in de AH-winkels te verduurzamen en steeds meer verantwoord gevangen vis voor de consument beschikbaar te maken. De aankondiging was tevens de start voor de tweede fase van de WNF-campagne ‘Kies voor een Levende Zee'.
Het WNF is trots op de nominatie. Johan van de Gronden, algemeen directeur WNF: "Bijzonder aan de samenwerking met AH is dat de consument op een toegankelijke en laagdrempelige manier een verantwoorde keuze kan maken als hij vis koopt. Of het nu verse vis is of vis uit de diepvries. Straks ligt er alleen nog maar verantwoord gevangen vis in de schappen. Zo kunnen we gezamenlijk de strijd aangaan tegen de overbevissing en de natuur onder water weer gezond maken."
Oneworld is een netwerk van ongeveer tweehonderd organisaties die zich inzetten voor een duurzame wereld. De website www.oneworld.nl vervult hierbij een belangrijke rol, met bijzondere aandacht voor behoud van biodiversiteit, milieu, mensenrechten en internationale samenwerking.