Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum): 'Via onze social media kanalen bereiken we mensen wereldwijd, ook diegenen die niet naar het museum kunnen reizen maar wel geïnspireerd willen worden door het leven en werk van Vincent van Gogh. Zij tonen op hun beurt een grote betrokkenheid bij het museum, dat wij terugzien in de talloze reacties die we van onze volgers mogen ontvangen. Door onze social media worden mensen vanuit continenten over de hele wereld verbonden door hun liefde en bewondering voor Van Gogh.'
Grote betrokkenheid
De volgers op de social media kanalen van het Van Gogh Museum zijn niet alleen met veel, maar tonen ook een hoge mate van betrokkenheid. Het museum heeft het hoogste engagement van alle musea ter wereld. Martijn Pronk (Hoofd Digitale Communicatie): 'We zijn erg trots op dit hoge aantal volgers, maar nog veel belangrijker zijn de reacties die we ontvangen. Dat geeft aan dat we een relatie met onze volgers hebben. Deze bereiken we door het hele verhaal van Van Gogh te vertellen.'
Video
Om dit heuglijke moment te vieren lanceert het museum op zijn Instagram een animatie video waarin Vincent van Gogh zelf ontdekt dat hij een miljoen volgers heeft: ‘Wat zou Vincent ervan hebben gedacht?’. Via de post met deze video worden de fans bedankt voor hun waardering voor Van Gogh, iets dat hij in zijn leven nauwelijks heeft gekregen.