Tijdens een seminar in de Media Academie in Hilversum werd op 10 november de Socutera-Prijs uitgereikt aan de Stichting Bloedlink. De prijs is een beloning voor de beste Socutera-uitzending van het afgelopen jaar. Op hetzelfde seminar werd bovendien bekendgemaakt dat de maximale lengte van spots in de zendtijd van Socutera in 2006 wordt ingekort.
De jury van de Socutera-Prijs stond onder leiding van Violet Falkenburg en roemde 'de wijze waarop de kijker aan het denken wordt gezet' door de uitzending van Stichting Bloedlink. In de bewuste spot werd op een humoristische wijze de problematiek van een erfelijk hoog cholesterolgehalte onder de aandacht gebracht. Ook bij herhaaldelijk kijken bleek de spot de jury niet te vervelen.
De Socutera-Prijs werd uitgereikt tijdens een seminar in de Media Academie, en bestaat uit een bronzen beeld en een gratis uitzending. Tijdens hetzelfde seminar maakte Socutera bekend dat de zendtijd in 2006 op een andere manier verdeeld en ingedeeld zal worden. Op het publieke net heeft Socutera wekelijks 7,5 minuut zendtijd voor goede doelen. Voorheen mochten filmpjes in dit blok maximaal 2,5 minuut duren. Deze maximale duur wordt teruggebracht naar 95 seconden. 'De filmpjes van 2,5 minuut zijn te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken,' aldus Socutera-adviseur Auke Jager.