Op 3 maart startte de Stichting Charity Works met het eerste uitzendbureau voor goede doelen. De personeelsbemiddeling vindt plaats zonder winstoogmerk: goede doelen betalen de kostprijs. Ook bedrijven profiteren mee, maar moeten dan wel een bedrag storten in het Charity Works Fund.
De stichting geeft in een persbericht aan waarom er behoefte is aan een uitzendbureau dat zich richt op goede doelen en maatschappelijke organisaties. “Commerciële uitzendbureaus hanteren bij uitzendtarieven vaak bureaumarges van 25% tot soms wel 40% en bij werving en selectieopdrachten een standaard vergoeding van drie of meer bruto maandsalarissen. Dat betekent dat goede doelen vaak enorme bedragen moeten betalen als zij behoefte hebben aan tijdelijk of vast personeel. Geld dat zij veel beter aan hun doelstelling zouden kunnen besteden. Charity Works werkt anders. Omdat Charity Works een stichting is, mogen goede doelen bij ons personeel inhuren tegen kostprijs."
Voor bedrijven en andere organisaties heeft Charity Works een speciale constructie bedacht. Als zij een vaste eenmalige donatie schenken aan het Charity Works Fund, kunnen ook bedrijven personeel tegen kostprijs inhuren. De donatie bestaat uit een percentage van het overeengekomen uurtarief en wordt vastgelegd in een sponsorovereenkomst. Charity Works denkt dat een schenking aan het fonds een uitgelezen kans is voor bedrijven om hun maatschappelijk verantwoorde gezicht te tonen.
Het Charity Works Fund is een vermogensfonds waarvoor in principe alle goede doelen in Nederland voor hulpprojecten een aanvraag mogen indienen. Daarbij geldt: hoe meer bedrijven gebruik maken van personeel via Charity Works, hoe meer geld er beschikbaar is voor de deelnemende goede doelen. Charity Works zegt met haar initiatief een "belangrijke" bijdrage te willen leveren aan een betere wereld.