Start Foundation en Leger des Heils lanceren winkelketen

18 mei 2011
Nieuws | | Vermogensfondsen


AMSTELVEEN (19 mei) - Het Leger des Heils biedt cliënten een interessante springplank naar betaald werk met een nieuw winkelconcept: de 50|50 Store. Deze winkel biedt kleding, meubels en lifestyleproducten, verkocht door mensen die terug willen keren op de arbeidsmarkt.

 


De 50|50 Store verkoopt kleding van allerlei merken, vintage meubels en lifestyleproducten. Blikvanger is het eigen merk van het Leger des Heils: de 50|50 Originals. Deze tweedehandskleding is door modeontwerpers omgeturnd tot unieke fashion. Medewerkers in de winkels zijn deels cliënten van het Leger des Heils en mensen uit re-integratiebedrijven. Ze kunnen het vak leren van professionele verkopers en krijgen zo gericht hulp op weg naar een betaalde baan.

 


Driehonderd werkplekken

Start Foundation ondersteunt het Leger des Heils financieel en met expertise. Beide partijen willen twintig sociale bedrijven gaan opzetten onder de werktitel ‘Werk voor iedereen'. Binnen drie jaar moeten er zo'n driehonderd werkplekken zijn met als doen een betaalde baan. Er zijn inmiddels drie 50|50 Stores geopend: in Amsterdam, Groningen en Maastricht.