Sinds vorige week donderdag is financieel dienstverlener RVS hoofdsponsor van Doe Een Wens Stichting Nederland, een organisatie die de liefste wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte mogelijk maakt. De overeenkomst is aangegaan voor een periode van drie jaar, en voorziet in een samenwerking die verder gaat dan financiele ondersteuning alleen.
Doe Een Wens Stichting Nederland is wat haar inkomsten betreft voor een groot deel afhankelijk van donateurs en incidentele bijdragen van bedrijven. Mede om wat meer continuiteit te waarborgen is een driejarige verbintenis met financieel dienstverlener RVS gesloten.
Hoe zal de samenwerking er uit gaan zien? RVS-woordvoerder Godelieve Janssen: 'RVS gaat haar netwerk van 1,2 miljoen klanten actief bewerken om meer donateurs te werven, en de naamsbekendheid van Doe Een Wens te vergroten. Dat doen we onder andere via onze ruim 850 financieel adviseurs, die bij de mensen thuis over de vloer komen. Maar we zetten ook onze interne en externe publicaties in en zijn bezig met het opzetten van een projectgroep, die gaat bekijken hoe onze 2.000 medewerkers een bijdrage kunnen leveren aan de samenwerking. Het enthousiasme is intern in ieder geval groot.'
RVS hoopt dat dankzij haar financiele bijdrage Doe Een Wens in de toekomst nog meer wensen kan gaan vervullen. Over de hoogte van het sponsorbedrag doet Janssen echter enigszins geheimzinnig. 'We hebben afgesproken over de hoogte van dat bedrag geen uitspraken te doen.' (H.H.)