Organisatie: Stichting HomePlan
Aantal uren: 24-32 uur
Locatie: Breda
Vervaldatum: 12 maart
Huis, Thuis, Toekomst. Deze drie woorden symboliseren de aanpak van Stichting HomePlan. Stichting HomePlan is een groeiende ontwikkelingsorganisatie die huisvesting verzorgt voor de allerarmsten in Latijns-Amerika en Zuidelijk Afrika. Sinds haar oprichting in 1997 zijn er al ruim 3.800 huizen gebouwd voor en met arme families. HomePlan staat voor kleinschaligheid, transparantie en efficiëntie. HomePlan werft fondsen bij particulieren, bedrijven en vermogensfondsen. Tevens organiseert HomePlan bouwreizen om donateurs een kijkje in de keuken te bieden. Op het kantoor in Breda werken bureau, bestuur en vrijwilligers intensief samen op het gebied van projecten en fondsenwerving.
Taken
- Je identificeert en cultiveert prospects in de zakelijke markt door proactief met hen in persoonlijk contact te treden en hen te informeren en enthousiasmeren over het werk van HomePlan. Hiervoor werk je nauw samen met bestuur, team en management ter verzilvering van deze prospects;
- Je wordt verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen in de zakelijke markt. Je werkt met een financiële target;
- Je beheert relaties van HomePlan en zorgt voor persoonlijke en inhoudelijke betrokkenheid op maat;
- Je stelt hiertoe een fondsenwervingsplan op en bent verantwoordelijk voor een succesvolle uitvoering van dit plan.
Functie-eisen en profiel
- Je beschikt over HBO / WO werk- en denkniveau en goede analytische vaardigheden;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring en een trackrecord op het gebied van fondsenwerving en/of relatiebeheer. We staan open voor zowel kandidaten met een profit als non-profit achtergrond;
- Je bent een enthousiaste netwerker en ondernemer met aantoonbare ervaring met het opbouwen en onderhouden van relatienetwerken;
- Je hebt een commerciële instelling en bent goed in het spotten van de juiste fondsenwervings-opportunities;
- Door je enthousiasme en proactieve houding weet je interne stakeholders te betrekken bij fondsenwerving;
- Je bent initiatiefrijk, zelfstandig en bezit overtuigingskracht;
- Je begrijpt wat het is om te werken binnen een klein team;
- Je bent resultaatgericht, flexibel en representatief met een vleugje lef;
- Je fondsenwervingsaanpak is transparant en gestructureerd;
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Ons aanbod
- Een uitdagende functie bij een geweldige en concrete ontwikkelingshulporganisatie waarin je je volop kunt ontwikkelen.
- Je komt te werken met leuke en enthousiaste collega’s.
- Het salaris is afhankelijk van je werkervaring en opleiding.
- Het contract is voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
Informeren en solliciteren
Herken je jezelf in deze functie? Stuur je motivatie en CV naar Stichting HomePlan, t.a.v. Marike van Seeters via marike@homeplan.nl met als onderwerp Zakelijk Relatiemanager. Voor meer informatie kun je Marike van Seeters, directeur Stichting HomePlan, bellen op nummer 076 5736 736. Reageren kan tot en met 12 maart.