Relatiebeheerder Bijzondere Giften bij ALS Nederland

Relatiebeheerder Bijzondere Giften bij ALS Nederland
Relatiebeheerder Bijzondere Giften bij ALS Nederland
22 januari 2019
Nieuws | | Vacatures

Functie: Relatiebeheerder Bijzondere Giften
Organisatie: Stichting ALS Nederland
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 10 februari
 
Stichting ALS Nederland werft fondsen om wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak van Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) te financieren. Daarnaast zet de Stichting zich in voor de kwaliteit van zorg en leven van de patiënten nu. In Nederland lijden ongeveer 1500 mensen aan ALS. Een dodelijke zenuw-spierziekte waarbij de signalen vanuit de hersenen niet meer aankomen bij de spieren, met als gevolg dat één voor één de spieren uitvallen. Over de oorzaak van ALS is nog maar weinig bekend en er bestaat nog geen geneesmiddel. Hoop op een toekomst – met een gemiddelde levensverwachting van 3 tot 5 jaar na de eerste klachten – is er dus nog niet. 
 
Wij zijn een kleine organisatie (10 FTE) gevestigd in Den Haag. Na het enorme succes van de Amsterdam City Swim, Tour du ALS, de spraakmakende campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ en natuurlijk de Ice Bucket Challenge, is onze ambitie de komende jaren te groeien in structurele inkomsten afkomstig uit particulieren, acties van derden en op het gebied van samenwerking met bedrijven. Voor onze prachtige Stichting zoeken we daarom een energieke netwerker en doener om partnerships en relaties met bedrijfsleven en grote giftgevers te onderhouden en uit te breiden. 
 
Functie-inhoud 
Je maakt deel uit van de afdeling Marketing & Communicatie en Fondsenwerving. Deze afdeling bestaat uit een team van communicatiemedewerkers en fondsenwervers die rapporteren aan de manager van de afdeling. Binnen dit team heeft iedereen zijn eigen doelstellingen met betrekking tot het werven en behouden van (nieuwe) donoren. 
Je bent verantwoordelijk voor het bewaken en het uitvoeren van de fondsenwervingsstrategie ten aanzien van werving, behoud en upgrading van grote giften onder bedrijven, particulieren en stichtingen. Je bouwt actief voort op wat er al staat, waarbij de focus ligt op het behouden en uitbreiden van de samenwerking met het bedrijfsleven en je relatie met particuliere grote giftgevers. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het hele proces. Samen met je collega’s van Marketing & Communicatie ontwikkel en schrijf je wervingsmaterialen en zet deze via de juiste kanalen uit. 
Daarnaast ondersteun je de Tour du ALS bij haar activiteiten voor de zakelijke markt (sponsoring, deelname bedrijventeams). Je vertegenwoordigt Stichting ALS Nederland in het (zakelijke) netwerk, geeft presentaties en je bent het visitekaartje van de Stichting tijdens evenementen en activiteiten. 
Vanuit Stichting ALS Nederland ondersteun je bij promotionele activiteiten om zichterbaarheid te geven aan de samenwerking. Klanttevredenheid en service staan hierbij centraal. Ook rapporteer, monitor en evalueer je de uitgevoerde activiteiten, inclusief de financiële voortgang. 
 
Wie zoeken wij? 
Iemand die: 
• Beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau met ca. 3-5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van fondsenwerving en relatiemanagement of sales; 
• Klant- en resultaatgericht, hands-on, proactief, flexibel en creatief is; 
• Affiniteit heeft met evenementen, eventmanagement en sport; 
• Representatief is en een netwerker pur sang, gemakkelijk contact legt met mensen met uiteenlopende achtergronden en interesses en die zowel mondeling als schriftelijk sterk is; 
• Planmatig en zelfstandig werkt en ook functioneert in een team; 
• In- en externe partijen weet te enthousiasmeren voor je plannen; 
• Flexibel is bij de indeling van de werktijden en ook bereid is om incidenteel in het weekend of avonduren te werken; 
• Op de hoogte is van de ontwikkelingen binnen fondsenwerving in Nederland; 
• Affiniteit heeft met de doelstellingen van Stichting ALS Nederland. 
 
Wat bieden wij? 
• Een uitdagende functie binnen het kleine maar dynamische team van Stichting ALS Nederland; 
• Een hoge mate van zelfstandigheid met ruimte voor nieuwe ideeën en creativiteit; 
• Een salaris gebaseerd op de richtlijnen van de Stichting Goede Doelen Nederland, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring van € 3.349,- tot maximaal € 4.266,- (op basis van een fulltime 40-urig dienstverband); 
• Een vergoeding van 50% van de pensioenpremie; 
• Reiskostenvergoeding; 
• Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met een optie op verlenging. 
 
Belangstelling? 
Je kunt tot en met zondag 10 februari a.s. op deze functie reageren door je cv en toelichting te verzenden naar vacature@als.nl. Voor aanvullende vragen of extra informatie kun je contact opnemen met Frederique Kram, Manager Marketing & Communicatie en Fondsenwerving van Stichting ALS Nederland via 088-6660333. 
 
In week 7 wordt een selectie gemaakt van kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek. In dezelfde week vinden de eerste gesprekken plaats op maandag 18 februari. De kandidaten die daarna overblijven zullen wij uitnodigen voor een tweede sollicitatiegesprek. Hierna maken wij een definitieve keuze. Wij streven er naar de gehele procedure eind februari te hebben afgerond. 
 
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld!