De Rabobank staat ook in het nieuwste overzicht van grootste sponsors van Nederland weer onbedreigd bovenaan. De bank steekt jaarlijks 38 miljoen euro in sponsorrechten, 1 miljoen meer dan in 2005. Dat blijkt uit de lijst van 25 grootste sponsors die het vakblad Sponsor Magazine, het zusterblad van FM bij Lenthe Publishers, jaarlijks publiceert.
De top 3 is vergeleken met vorig jaar onveranderd gebleven. Op de tweede plaats staat Heineken Nederland met 19 miljoen euro en op de derde plaats Unilever Nederland met 16 miljoen.
Hoogste binnenkomer in de lijst is Tele2-Versatel dat als sponsor van de KNVB en bijna alle Eredivisieclubs (met uitzondering van AZ Alkmaar) zo'n 4,4 miljoen euro neerlegt. De sponsor van AZ, DSB Bank, is ook nieuw binnengekomen op een 17e plaats. Het bedrijf van Dirk Scheringa sponsort (officieel) in totaal voor 3,3 miljoen euro. Verdwenen uit de lijst zijn onder andere Holland Casino en ENECO Energie.
De top 25 geeft gezamenlijk 208,2 miljoen euro uit aan sponsoring. Dat is ongeveer een kwart van het totaalbedrag dat in Nederland aan sponsorrechten wordt betaald. Traditioneel wordt de lijst gedomineerd door de bankverzekeraars en andere financiële instellingen. Opmerkelijk is de terugkeer van een aantal sponsors uit de telecomhoek.
Het complete overzicht is te lezen in de nieuwste uitgave van Sponsor Magazine. Daarin ook uitgebreid aandacht voor de invoering van de zogenaamde 'bobotax' en de sponsoring van het Rembrandt 400 jaar.
Sponsor Magazine: www.sponsoronline.nl