Waarom de uitbreiding naar Schotland? Een strategische keuze of deed zich een opening voor?
Janssen: "Het contract met het Schotse Televisie station STV gaf de doorslag voor de start van de People's Postcode Lottery. Deze samenwerking geeft ons de mogelijkheid om het succesvolle format van de Postcode Loterij via een unieke TV show bij de Schotse bevolking onder de aandacht te brengen. De Schotten houden ontzettend van spelletjes, TV kijken en zijn beretrots op hun land. Het concept van de Postcode Loterij sluit daar goed op aan. Samen met je straat of buurt winnen en daarmee Schotse Goede Doelen ondersteunen vormen de basis van de People's Postcode Lottery en is op het lijf van het Schotse volk geschreven."
Wat is jullie prognose voor de afdrachten aan het Schotse goede doel in het eerste jaar? (en op termijn)
Janssen: "Wij hopen eind 2008 tussen de 250.000 en 300.000 deelnemers te hebben. Het eerste jaar gaat 20% van de opbrengst naar goede doelen, dat groeit daarna door naar 40%. Die goede doelen staan centraal, want daar doen we het voor. In Zweden heeft de Svenska PostkodLotteriet vorige week 208.589.500 Kronen (19 miljoen euro) aan Zweedse goede doelen organisaties uitgedeeld. Dat was een mooi moment. Met het succes van de Zweedse Loterij kunnen deze organisaties elk jaar rekenen op een substantieel bedrag en daarmee structureel, ook voor de lange termijn, plannen maken. Dat is nou precies waarom het concept van de Postcode Loterij zo succesvol is en we hopen natuurlijk dat de People's Postcode Lottery dit opnieuw gaat laten zien."
Zijn er meer uitbreidingsplannen? Wordt al aan andere markten/landen gedacht?
Janssen: "Plannen en gedachten is een ding, vergunningen verkrijgen en investeren een tweede. De investering die in Zweden is gedaan, komt straks langzaam maar zeker terug en dat kan doorgeleend worden aan de People's Postcode Lottery. Daar zal de komende tijd veel geld naartoe gaan. De vergunning van de People's Postcode Lottery geldt voor de hele UK, dus na Schotland richten we ons op de rest van de UK. De droom van Novamedia is duidelijk; Postcode Loterijen wereldwijd. Met de People's Postcode Lottery komen we daar weer een stapje dichterbij."