Het Oranje Fonds gaat samenwerken met het bureau de creatieve directie voor het maken van campagnes over nalatenschappen. Het fonds maakte ook al deel uit van de gezamenlijke campagne toegift.nl.
Inkomsten uit nalatenschappen nemen voor goede doelen jaarlijks toe. Zo werd er volgens het Bureau Nalatenschappen in 2015 nog 61,4 miljoen nagelaten; in 2016 was dat al 77,7 miljoen. Het is dus zeer de moeite waard de pijlen te richten op deze inkomstenbron. De opbrengsten uit erfenissen bedroegen vorig jaar bij Unicef 8,7 miljoen euro, ten opzichte van 5,5 miljoen in 2015. Bij KWF Kankerbestrijding wordt dit jaar gerekend op ruim 40 miljoen euro aan geld dat nagelaten wordt op een totale begroting aan eigen fondsenwerving van 120 miljoen euro.
‘Supermooi merk om voor te werken’
Jan-Willem Brüggenwirth, partner bij de creatieve directie: ‘Met de nieuwe wervings-strategie benadrukken we de sociale zienswijze die bij Oranje Fonds hoort. Dit vertaalt zich naar een campagne die eruitziet zoals je van Oranje Fonds mag verwachten: helder en toegankelijk. Een warme en informatieve stijl die aansluit bij de doelgroep en hun leefwereld. Resume, supermooi merk om voor te werken.’
‘Stevige ambitie voor de toekomst’
Marc van Hal, Oranje Fonds (Hoofd Communicatie, fondsenwerving en campagnes): ‘Het Oranje Fonds heeft een stevige ambitie voor de toekomst. We willen zoveel mogelijk sociale initiatieven steunen met geld, tijd, aandacht en kennis. Om dit te realiseren is fondsenwerving van groot belang. En zoeken wij een samenwerking met partners die de lat ook hoog leggen. We zijn dan ook blij met de creatieve directie!’
(Bron: Adformatie)
Fondsenwerving