'Opnieuw' nieuwe single Stef Bos voor de Hersenstichting

Zanger Stef Bos en muzikant Willem Philipsen, beiden ambassadeur van de Hersenstichting, hebben de single ‘Opnieuw’ opgenomen. 
Zanger Stef Bos en muzikant Willem Philipsen, beiden ambassadeur van de Hersenstichting, hebben de single ‘Opnieuw’ opgenomen. 
19 februari 2018
Nieuws | | Organisatienieuws

Zanger Stef Bos en muzikant Willem Philipsen, beiden ambassadeur van de Hersenstichting, zijn de studio ingedoken om de single ‘Opnieuw’ op te nemen. Op die manier willen zij zich hard maken voor de 3,6 miljoen mensen in Nederland die lijden aan een hersenaandoening.

Het nummer kwam tot stand tijdens hun samenwerking voor de TV-uitzending ‘Geef om Je Hersenen’, met als doel om geld op te halen voor meer onderzoek naar hersenaandoeningen. De opbrengsten van de single, die beschikbaar is op onder andere Spotify, komen volledig ten goede aan de hersenstichting.

Samen geschreven
De vele positieve reacties op het live optreden van ‘Opnieuw’ tijdens de uitzending ‘Geef om Je Hersenen’, leidde tot de keuze om het nummer op te nemen en uit te brengen. Het levensverhaal van Willem inspireerde Stef in het schrijven van de tekst van het nummer, waar Willem zelf de muziek voor schreef. Twaalf jaar geleden werd hij op 23-jarige leeftijd getroffen door een herseninfarct. ‘Dat was het begin van een heel nieuw leven waarin ik nooit meer gitaar zou kunnen spelen, want mijn linkerarm was en bleef verlamd.’ Als succesvol gitarist bij artiesten zoals Soulvation, Postmen, Anouk en grote festivals zoals Lowlands en Parkpop, stond zijn leven in één klap op z’n kop.

Confrontatie met hersenaandoening
Ook Stef Bos deelde al eerder hoe zijn leven geraakt werd door een hersenaandoening, nadat hij zijn beste vriendin kwijtraakte aan de gevolgen van een psychose. Aan het begin van zijn carrière, op zijn 21ste liep hij stage in het St. Antionus Binnenweg in Rotterdam, waar hij voor het eerst de vele vormen en gevolgen van dementie zag. ‘Ik heb dat later ervaren als een belangrijk moment in mijn leven omdat ik relatief jong en aan het begin van mijn reis met het einde werd geconfronteerd. Daardoor is het onderwerp altijd dichtbij gebleven.’

Single beschikbaar op Spotify
Met de single hopen de ambassadeurs op meer geld voor onderzoek naar het stoppen en genezen van hersenaandoeningen. De nieuwe track is beschikbaar op Spotify, iTunes, Apple Music, Google Play, Amazon, Pandora, Deezer, Tidal, ClaroMusica, Saavn en MediaNet.