Non-profits scoren via Facebook en Instagram

Non-profits scoren via Facebook en Instagram
Non-profits scoren via Facebook en Instagram
20 september 2019
Nieuws | | Fondsenwerving

Meer dan 45 miljoen mensen hebben zich op Facebook ingezet om een inzamelingsactie voor een non-profit op te zetten. Via Facebook is in totaal meer dan twee miljard US dollar opgehaald om goede doelen te ondersteunen. Ook Instagram genereert veel aandacht voor goede doelen.

Geïnspireerd op de ALS Ice Bucket Challenge initieerde Facebook vijf jaar geleden de eerste tools voor fondsenwerving via het platform. Via Facebook is in totaal meer dan twee miljard US dollar opgehaald om goede doelen te ondersteunen. De helft daarvan is binnengehaald door middel van verjaardaginzamelacties. Meer dan 45 miljoen mensen hebben zich ingezet om een inzamelingsactie voor een non-profit op te zetten.

Instagram Donation Sticker

De introductie van donatiestickers voor Instagram in Amerika maakte ook het ophalen van geld voor goede doelen via Instagram Stories makkelijker. Dat heeft veel  aandacht voor goede doelen opgeleverd. Daarom heeft Facebook de Donation Sticker recent ook beschikbaar gemaakt in Europa.

Lees hier meer over goede doelen via Facebook en Instagram
 
 
Facebook Fundraisers

 

Posted by Facebook on Tuesday, September 17, 2019