Regelmatig stellen wij een van de DDB-partners aan u voor. Organisaties die zich zowel in de gedrukte jaargids en de speciale ‘wachtkamer-editie’ van De Dikke Blauwe, als ook op onze website profileren en de steunwaardigheid motiveert met hun eigen actuele newsroom. Deze keer vragen we uw aandacht voor: de Hartstichting.
Er zijn in Nederland ruim een miljoen hart- en vaatpatiënten en dit aantal neemt alleen maar toe. De Hartstichting werkt dag in dag uit aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of weer sterk te maken, zodat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit. De stichting zorgt voor baanbrekend onderzoek naar hart- en vaatziekten en geeft voorlichting. Daarnaast wil de Hartstichting het ongemak en de last verminderen die patiënten en hun naasten ervaren.
Vorig jaar werd 27 miljoen euro in onderzoek geïnvesteerd. Dat is 48,4 procent van de totale doelbestedingen. Om de overlevingskans bij een hartstilstand te vergroten investeerde de stichting 3,5 miljoen euro in het opzetten van 6-minutenzones. Voor de komende periode staat onder meer extra onderzoek gepland naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten; onderzoek naar een betere behandeling van hartfalen en hartritmestoornissen en het digitaliseren van voorlichtingsmaterialen.
Meer weten over de Hartstichting? Neem dan een kijkje in de newsroom. Daar vindt u behalve het paspoort van de stichting ook het laatste nieuws, video’s, de belangrijkste resultaten en het meest recente jaarverslag. Klik hier.
⇒Wat is een Newsroom op de website van De Dikke Blauwe? Klik hier voor uitleg.
Goede doelen