Welkom in de Newsroom van... Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF)

Welkom in de Newsroom van... Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF)
Welkom in de Newsroom van... Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF)
11 december 2017
Nieuws | | Goede doelen

Regelmatig stellen wij een van de DDB-partners aan u voor. Organisaties die zich zowel in de gedrukte jaargids en de speciale ‘wachtkamer-editie’ van De Dikke Blauwe, als ook op onze website profileren en de steunwaardigheid motiveert met hun eigen actuele newsroom. Deze keer vragen we uw aandacht voor: Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). 
 
Toezichthouder CBF bouwt aan het publieksvertrouwen in goede doelen in Nederland. Door het CBF Erkende Goede Doelen voldoen aan strenge normen en leggen zichzelf kwaliteitscriteria op om hun prestaties te blijven verbeteren. Daarnaast onderzoekt het CBF meldingen, signaleert misstanden en treedt op tegen malafide organisaties. Waardevolle trends, data en inzichten deelt de toezichthouder met goede doelen en het publiek. De organisatie wil zo samen bouwen aan een professionele, betrouwbare en transparante goede doelensector.

Kwaliteitskeurmerk 

CBF: ‘Met de CBF-Erkenning hebben goede doelen het kwaliteitskeurmerk in huis waardoor donateurs en major donors weten dat hun geld goed terechtkomt. Ook stimuleren de erkenningsnormen goede doelen om te blijven groeien en professionaliseren. In oktober 2017 bereikten we de mijlpaal van vijfhonderd Erkende Goede Doelen, een duidelijk teken dat de Erkenning de standaard wordt. Het komende jaar vergroten we de bekendheid van de Erkenning bij het publiek. Daarnaast blijven we inzetten op meer Erkende Goede Doelen over de hele breedte van de sector. Ook gaan we door met het organiseren van activiteiten om onze sector naar een hoger plan te tillen.’ 

Meer weten over CBF? Neem dan een kijkje in de newsroom. Daar vindt u behalve het paspoort van CBF ook het laatste nieuws, video’s, de belangrijkste resultaten en het meest recente jaarverslag. Klik hier.

Wat is een Newsroom op de website van De Dikke Blauwe? Klik hier voor uitleg.