Net4kids, het B-t-B platform voor concrete kinderhulp in Azië en Afrika, heeft vandaag met een slag op de gong bij de opening van de handelsdag op Beursplein 5 de Net4kids Social Business Community gelanceerd; opgericht voor ondernemers en ondernemingen om kennis, ideeën en netwerk te delen op het vlak van Corporate Giving en dit in Nederland naar een hoger plan te tillen.
‘Hoe kun je het best goed doen en hoe kan dit goed doen voor je onderneming, is de centrale insteek van dit initiatief’, zegt Odette van Zijdveld (foto), Algemeen Directeur Net4kids. ‘We merkten in ons zakelijk netwerk grote behoefte aan elkaar ontmoeten, verbinden en delen van kennis, ideeën en netwerk.’
Jaarlijks lidmaatschap
De Social Business Community vraagt een betaald jaarlijks lidmaatschap. De leden maken het zo samen mogelijk om met Business Coffees, Special Topic Lunches, visibility in het Net4kids netwerk en uitnodigingen voor Net4kids-events tot kennisuitwisseling te komen. Ook bedrijven die nog niet investeren in de kinderhulpprojecten van Net4kids in Azië & Afrika, zijn van harte welkom lid te worden. Odette van Zijdveld: ‘Met deze Community willen we Corporate Giving in Nederland naar een hoger plan helpen tillen. Daarnaast is het lidmaatschap een bijdrage aan onze organisatiekosten en daarmee tevens zelf een Social Business Initiative.
Bij Net4kids zijn verschillende bedrijven intensief betrokken. Onder meer: LeasePlan, DLA Piper, Veldhovengroup, The Brown Paper Company en Quaestus Senior Management Search.
Organisatienieuws