Nauwe mediasamenwerking De Dikke Blauwe en Filantropie in NL

Nauwere samenwerking, relevantere content, groter bereik
Nauwere samenwerking, relevantere content, groter bereik
2 maart 2016
Nieuws | | De Dikke Blauwe

De Dikke Blauwe en het major donor-onderzoek Filantropie in Nederland (FNL) zijn een media-partnership aangegaan. Dit betekent onder andere dat FNL nu ook via een eigen Newsroom op de DDB-website zal communiceren met alle partijen die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van de samenwerking tussen major donors en non-profit organisaties. Verder zal FNL regelmatig artikelen publiceren over major donors voor De Dikke Blauwe.
 
De initiatiefnemers van FNL, Robert Boogaard (Jazi Foundation) en Vera Peerdeman (Nassau Fundraising), zien door de samenwerking met De Dikke Blauwe mogelijkheden om hun bereik verder uit te breiden. Boogaard: 'Door De Dikke Blauwe komt ons onderzoek nog meer onder de aandacht van major donors en hun adviseurs. Dat is belangrijk omdat de uitkomsten van ons onderzoek niet alleen veel handvatten geeft voor de fondsenwervende goede doelenorganisaties, maar ook voor de donors zelf.'
 
Vera Peerdeman, die voor deze editie van DDB Journaal een eerste achtergrondartikel schreef over de relatie tussen major donors en non-profit organisaties: ‘Uit het onderzoek blijkt dat er in de Nederlandse filantropie veel meer potentie zit voor zowel major donors als non-profit organisaties. De major donor voelt zich veel meer betrokken bij de organisaties die hij steunt en wil meer geven dan non-profits verwachten, bijvoorbeeld. Het verzilveren van dit potentieel vraagt alleen wel om een verandering in handelen en denken bij organisaties. Waarbij ‘vragen om hulp’ verandert in: verkennen hoe je kunt samenwerken binnen de visie die je beiden deelt. Het vraagt om transformationeel denken.’
 
Johan Dijk, uitgever van De Dikke Blauwe: 'De combinatie van journalistieke en inhoudelijke expertise biedt een klassieke win-win. Door de bijdragen van FNL aan en communicatie mede via ons platform kunnen wij voor onze doelgroepen nog meer zeer relevante content aanbieden.'
 
Naast haar eigen activiteiten en publicaties gaat FNL nu ook actief communiceren en publiceren via de speciale 'startpagina' op De Dikke Blauwe. Hoofdredacteur Edwin Venema: 'Op deze pagina worden niet alleen alle artikelen door en over Filantropie in Nederland 24/7 gepubliceerd, maar ook andere artikelen die gaan over major donors. De FNL-pagina wordt daardoor een perfecte beginpagina voor iedereen die geïnteresseerd is in major donor-gerelateerde content. En het spreekt vanzelf dat daarover op vele andere plekken op onze website nog veel meer verdieping te halen is, zoals op de pagina's van onze vakhoofdredacteuren voor 'Tax & Legal', 'Finance & Governance' en 'Social Impact'.

Wilt u als relatie van Filantropie in Nederland voortaan elke week op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws uit de wereld van doneren & sociaal investeren? Neem dan een gratis abonnement op De Dikke Blauwe Journaal. Dit abonnement verplicht u tot niets en is direct opzegbaar.

Aanmelden voor DDB Journaal

Vul hieronder uw gegevens in en uw aanvraag wordt z.s.m. verwerkt.
Voornaam
Achternaam
Organisatie
Functie
E-mail

DDB gebruikt de gegevens die u op dit formulier verstrekt om contact met u op te nemen en om updates en marketing aan te bieden.
NB: Als u bij e-mail kiest voor 'niet inschrijven' ontvangt u geen DDB Journaal!

Email
Directe post
Aangepaste online advertenties
U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via fondsen@walburgpers.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over onze privacypraktijken. Door hieronder te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We gebruiken MailChimp als ons email-marketing platform. Door hieronder te klikken en dit formulier in te dienen, erkent u dat de door u verstrekte gegevens worden overgedragen aan MailChimp voor verwerking in overeenstemming met het Privacybeleid en de Voorwaarden van MailChimp.(gewijzigd)

 

► Ga naar het artikel ' Filantropie: it’s not (only) about the money' van Vera Peerdeman: klik hier
► Ga naar de eigen website van FNL: klik hier