Niet alleen de locatie (Beatrix Theater Jaarbeurs Utrecht) van het komende Civil Society Congres is anders, ook voor de sponsors en exposanten wordt een ruimer beleid gevoerd: zowel letterlijk als figuurlijk. FM sprak met Rika Strik van Advance Conference Management, verantwoordelijk voor de uitvoering van het congres.
Strik: “We hebben dit jaar voor een andere aanpak gekozen. In tegenstelling tot voorgaande edities is de branche-exclusiviteit voor sponsors opgeheven. Dit betekent dat we ruimte bieden aan meer bedrijven uit dezelfde branche en ook aan nieuwe bedrijven, die zich tot nog toe niet op het Civil Society Congres presenteerden. Een voorbeeld van zo’n nieuwkomer is Endemol.
We bieden hun een echte beursvloer voor grotere stands met alle netwerkmogelijkheden om gedurende twee dagen in direct contact te komen met de congresgangers. Daar is ook letterlijk meer ruimte voor met zo’n netto 1.600 vierkante meter bieden we drie keer meer ruimte aan exposanten dan in Figi Zeist. Dit betekent niet dat we naar de anonimiteit van de lange beursgangen gaan, maar juist graag de intimiteit en gezelligheid van voorgaande jaren willen behouden: ruimer en minstens zo gezellig dus.
De teller staat nu op zo’n dertig exposanten en zeven sponsors zonder eigen stand. Tot die standloze sponsors behoort onder andere de Utrechtse Jaarbeurs, dat met haar sponsorship uitdrukking wil geven aan haar maatschappelijk verantwoord ondernemerschap.”
Aanmelding exposanten/sponsors: civilsociety@congresevents.nl