MIC: 'Doorbraak in fondsenwerving en collectes voor door samenwerking digitale platformen'  

MIC: 'Doorbraak in fondsenwerving en collectes voor door samenwerking digitale platformen'  
MIC: 'Doorbraak in fondsenwerving en collectes voor door samenwerking digitale platformen'  
7 juli 2020
Nieuws | | Organisatienieuws

Mobile Interaction Company (M.I.C) en Kentaa, twee platformen voor online fondsenwerven en collecteren, hebben vandaag een officiële samenwerking aangekondigd. Deze bundeling van krachten maakt dat fondsenwervende organisaties hun campagnes nog succesvoller, laagdrempeliger en persoonlijker kunnen maken. 
 
Kentaa is sinds enkele jaren marktleider in het faciliteren van online fondsenwerving. Met slimme platforms ondersteunen zij meer dan 200 fondsenwervende organisaties met crowdfunding, acties derden en event fundraising (Kentaa platform) en online collecteren (Digicollect platform). Hun fondsenwervende websites zijn gericht op het bereiken, boeien en binden van donateurs en actiestarters om persoonlijk bij te dragen aan het goede doel. 
 
M.I.C helpt goede doelen en musea om hun sociale impact te vergroten met innovatieve mobiele storytelling campagnes. Met een slim platform en innovatie ideeën, zorgt M.I.C voor interactie die naadloos aansluit op de veranderende behoeften van donateurs, leden en vrijwilligers. In de afgelopen 12 maanden hebben al meer dan 50 goede doelen, waaronder KWF, Hartstichting en het Prins Bernhard Cultuurfonds, M.I.C ingezet voor onder andere mobiele collectes, storytelling op fysieke locaties met QR oplossingen en digitale varianten voor grote fysieke fondsenwervende evenementen.
  
Informeren, begeleiden en enthousiast maken via de mobiel 
Een goed voorbeeld van de synergie tussen Kentaa en M.I.C zijn de mobiele collectes. In de M.I.C aanpak staat het informeren, begeleiden en enthousiast maken van bestaande collectanten via mobiel centraal. Met gerichte customer journeys, korte filmpjes, tips en directe feedback over het opgehaalde bedrag. Op het Digicollect platform kan iedereen snel en eenvoudig een persoonlijke online collectebus aanmaken en delen via sociale media om fondsen te werven voor het goede doel. Een ander voorbeeld is het helpen van deelnemers aan (fondsenwervende) evenementen met soortgelijke customer journeys, met als doel hen nog succesvoller sponsorinkomsten voor het goede doel te laten werven. 
 
Tot 400% meer opbrengst voor goede doelen 
Door het Kentaa en M.I.C platform aan elkaar te koppelen kunnen nu alle Kentaa klanten tegen een gereduceerd tarief snel en eenvoudig hun Kentaa of Digicollect website uitbreiden met deze gerichte customer journeys om de actiestarter, deelnemer respectievelijk collectant beter te informeren en te betrekken. Uit eerdere M.I.C pilots, met onder andere KWF, is aangetoond dat met de juiste customer journeys voor collectanten en fondsenwervers tot wel 400% meer opbrengst kan worden opgehaald. 
 
“Door de samenwerking met Kentaa kunnen wij aan alle goede doelen en musea onze bewezen aanpak nu laagdrempeliger aanbieden zodat wij nog meer non-profit organisaties kunnen helpen hun sociale impact te vergroten.” - Jeroen de Rooij, Creative Director M.I.C. 
 
“De samenwerking met M.I.C maakt dat onze klanten hun donateurs, collectanten en actiestarters niet alleen per e-mail, maar nu ook mobiel kunnen informeren en activeren. Om zo een nog persoonlijkere band met hen op te bouwen.” - Marc Schoutens, Managing Director Kentaa.