Het programma van de Charitasdag zat goed vol. 's Ochtends stonden de leveranciers centraal. Sprekers waren onder andere Gerard Oortwijn, directeur van inkooporganisatie PSI, en Ed den Dulk, directeur van de Vereniging Grootverbruikers Postdiensten. De laatste wees op de grote veranderingen die op til zijn vanwege de liberalisering van de postmarkt. Sofie Vriends (VFI) praatte de fondsen bij over de laatste ontwikkelingen in de sector.
Tijdens de lunch was er volop gelegenheid om te netwerken en werden er contacten gelegd tussen leveranciers en goede doelen. 's Middags werd een zestal workshops georganiseerd: Databasemarketing (Wegener DM), Het Goede Doel als impulsaankoop (ABN AMRO), Omgaan met de media (ANP Pers Support), Kostenbeheersing (PSI B.V.), Major Donor/Wealth Overlay (SAZ Marketing), en Communicatiekanalen belicht (Netwerk VSP, Sanoma, Media Librium).
Ook werden een tweetal aanmoedingsprijzen uitgereikt. Van de drie genomineerde leveranciers (TNT, ANB AMRO, Deskundigenplatform) werd het Deskundigenplatform tot winnaar uitgeroepen. Van de genomineerde goede doelen (de Zonnebloem, Reumafonds, en Amnesty International) was het Amnesty International die met de eer ging strijken. Monique Wigman mocht namens Amnesty een gratis inkoopscan in ontvangst nemen. Deze scan is door Charitas in samenwerking met PSI ontwikkeld.
Meer informatie op www.stichtingcharitas.nl