Naast een live-evenement zal "Doelbewust" zich manifesteren in de vorm van een beursmagazine, een maandelijks e-zine en een website (www.doelbewust.net). Al deze media worden gratis verspreid. Voor het najaar staat een filantropisch jaarboek op stapel.
Het initiatief van Lenthe komt voort uit de toenemende behoefte bij het gevende publiek aan onafhankelijke, geobjectiveerde informatie over goede doelen, culturele en maatschappelijke instellingen. De verhevigde concurrentie op de geefmarkt heeft ertoe geleid dat veel gevers door de bomen het goede doelenbos niet meer zien staan. Ook is er een toenemende publieksirritatie merkbaar door de nog steeds toenemende marketing- en communicatiedruk vanuit de goede doelenbranche.
Lenthe-uitgever van Doelbewust Monique Hus: "Doelbewust gaat voor onafhankelijke, journalistieke informatie. Niet alleen over goede doelen zelf, maar ook over allerlei fiscale en juridische aspecten van geven. Daarnaast moet Doelbewust ook vooral inspiratie bieden aan gevers. Dat doen we door middel van reportages, interviews en voorbeelden van goed doen. Daarbij gaat het niet alleen om geld, maar ook om tijd en expertise. Dat we ons daarbij vooral richten op de babyboomers, is wel logisch. Deze ‘zilveren generatie' beschikt namelijk over tijd en geld in ruime mate en zij is voor goede doelen en culturele en maatschappelijke organisaties een buitengemeen interessante doelgroep."
Meer over "Doelbewust" en de babyboombeurs "Zin" in komende edities van FM.