Cultuurmarketing sprak met Koen Brakenhoff. Hij wilde ooit balletdanser worden, werd hoofd Marketing bij het Mauritshuis en begint nu aan een nieuwe uitdaging bij Opera Ballet Vlaanderen als directeur Marketing & Development.
‘Opera en ballet zijn voor mij een nieuw genre binnen de culturele sector om in te werken. Ik heb ervaring met receptief theater bij de Leidse Schouwburg, waar we voorstellingen programmeerden, en ik heb gewerkt in een museum, waar we zelf tentoonstellingen produceerden. Nu werk ik bij een podium dat zelf produceert; het voelt als de optelsom van mijn ervaring bij het Mauritshuis en mijn theater- en concertervaring’, vertelt Brakenhoff aan Cultuurmarketing.
Brakenhoff: ‘Het doel is om Opera Ballet Vlaanderen tot een huis van de stad en het land te maken. We gaan onze vensters openen naar buiten. Vanaf het nieuwe seizoen zal bijvoorbeeld communicatie ook in het Engels plaatsvinden, want ‘vensters openen’ heeft ook betrekking op mensen die geen Nederlands spreken. Tegelijkertijd gaan we ook met ons ballet touren over de wereld. We zijn ons dus bewust dat we meer dan alleen onze organisatie in het eigen gebouw zijn: we gaan de hele wereld laten zien wat we hier maken.’
Klik hier voor het gehele interview.
Fondsenwerving