Het inzenden van cases is sinds 8 juli mogelijk op de vernieuwde website van de SponsorRing:www.sponsorring.nl. Nieuw dit jaar is dat alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier door de vakjury's worden beoordeeld.
Cases kunnen worden ingezonden in vijf categorieën: Cultuur & Entertainment, Kunst, Maatschappij, Media en Sport. Uit de ingezonden cases worden door de vakjury's ook de nominaties in de categorie Innovatie gekozen. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd in de periode 1 september 2009 tot en met 31 augustus 2010.
De deadline voor het inzenden van de cases is vergeleken met voorgaande jaren later en is nu half september 2010. In de tweede helft van september zullen de vakjury's de definitieve nominaties bekend maken. De hoofdjury, onder voorzitterschap van Fons van Westerloo, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen wordt op 2 december bekend gemaakt tijdens een feestelijke avond in Grand Hotel Krasnapolsky.
‘We hebben van vorig jaar geleerd dat we de procedures zo transparant mogelijk moeten houden', aldus Henri van der Aat, voorzitter van de Stichting SponsorRing. ‘Wij hebben met het bestuur veel tijd besteed aan de verbetering en aanscherping van het inzendformulier en de kwaliteit van de jury's. Doordat alle inzendingen nu via een standaard formulier worden ingezonden kunnen de verschillende cases beter en evenwichtiger beoordeeld worden door de vak- en hoofdjury. Zij kunnen in hun oordeel nu ook op dezelfde informatie afgaan.'
Het nieuwe inzendformulier is te vinden op de SponsorRing-site.