Functie: Hoofd marketing en evenementen
Organisatie: Verzetsmuseum
Aantal uren: 0,8 fte
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 13 mei
Verzetsmuseum Amsterdam is een actief museum dankzij een grote inzet van een klein betaald team (9,9 FTE) en ca. 115 vrijwilligers. In 2013 werd het museum uitgebreid met de veelbekroonde kinderafdeling Verzetsmuseum Junior. Het museum ontvangt een groeiend aantal bezoekers: 106.000 in 2017 waaronder veel buitenlandse toeristen en 22.000 scholieren. Het museum organiseert jaarlijks twee wisseltentoonstellingen en daarnaast lezingen, debatten en filmvertoningen. Het museum neemt deel aan diverse collectieve evenementen zoals de Museumnacht.
Hoofd marketing en evenementen
De medewerker:
· maakt met de directeur, hoofd tentoonstellingen en collecties en hoofd educatie deel uit van het managementteam dat het inhoudelijke beleid van het museum bepaalt
· is verantwoordelijk voor alle promotie van en publiciteit voor het museum
· organiseert lezingen, debatten en openingsprogramma’s, e.d, vaak in samenwerking met partner-organisaties
· beheert de budgetten voor promotie en activiteiten
· coördineert het winkelbeleid
· ondersteunt de Vriendenstichting
· heeft affiniteit met en bij voorkeur kennis van het thema van het museum
· heeft een relevante opleiding, bij voorkeur op academisch niveau, en minimaal drie jaar ervaring in een soortgelijke functie
· beschikt over een uitstekende schrijfvaardigheid
· heeft ervaring met sociale media en online marketing
· is praktisch ingesteld; kan goed plannen, organiseren en medewerkers/vrijwilligers aansturen
Geboden wordt een functie voor 0,8 fte, salariëring volgens regeling gemeente Amsterdam, schaal 10, maximaal € 4.225 bruto per maand bij volledig dienstverband van 38 uur per week.
Sollicitaties ontvangen wij graag uiterlijk zondag 13 mei 2018 via info@verzetsmuseum.org.
Gesprekken vinden plaats op woensdag 23 mei en woensdag 30 mei.
Ter informatie zijn het Jaarverslag en het Ondernemingsplan 2017-2020 te raadplegen.
Vacatures