H-a-h krant tijdens EK: landelijk platform voor fondsen

17 april 2008
Nieuws | | De Dikke Blauwe

AMSTELVEEN (17 april) - Vlak voor het Europees Kampioenschap voetbal komt er een landelijke huis-aan-huis krant uit: Doelbewust ORANJE. In deze krant naast aandacht voor het EK veel informatie over goede doelen die worden gesteund door sporters. FM belde met uitgever Johan Dijk van Lenthe Publishers.


Hoe zit het precies in elkaar?

 


Johan Dijk: "De Doelbewust Oranjekrant is een huis-aan-huis krant, die in veertig verschillende regio's in een oplage van in totaal een miljoen exemplaren verspreid zal worden. Het doel is om goede doelen een nationaal platform te bieden waarop objectieve journalistieke informatie wordt gegeven over het werk van goede doelen. De eerste krant staat in het teken van sporters die zich inzetten voor een goed doel of een eigen stichting hebben opgezet. Denk bijvoorbeeld aan Dirk Kuyt en zijn foundation en Louis van Gaal die veel doet voor Spieren voor Spieren. Een deel van de opbrengst gaat naar de in de krant beschreven doelen."

 


Wat treffen we aan wanneer we de krant in juni openslaan?

 


Johan Dijk: "Denk bijvoorbeeld aan een interview met Clarence Seedorf. Naast de redactionele artikelen over door sporters gesteunde goede doelen is er ook ruimte gereserveerd voor special reports van goede doelen. Daarnaast kunnen fondsen in de krant adverteren. In de krant is ook het speelschema van het EK opgenomen. We gaan er dus vanuit dat gedurende het EK binnen grijpafstand zal liggen, naast de afstandbediening."

 


Is dit een eenmalig initiatief?

 


Johan Dijk: "Nee, het is onze insteek om in het kader van het Doelbewust-platform vaker het publiek aan te spreken. We willen dat het liefst doen in het kader van thema's die momentum hebben, zoals in de zomer het Europees Kampioenschap voetbal. We zitten overigens niet vastgebakken aan het medium krant. Het is ook goed denkbaar dat we live-evenementen gaan organiseren.

 


Klik hier voor meer informatie