Organisatie: War Child NL
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 2 januari 2018
War Child is een jonge, dynamische organisatie waar een informele sfeer heerst en veel ruimte is voor creativiteit en eigen initiatief. Het imago dat War Child extern uitdraagt, is een blauwdruk van het werk op het hoofdkantoor: het is vernieuwend, integer en gericht op het behalen van resultaten tegen lage kosten. War Child besteedt zoveel mogelijk budget aan het helpen van oorlogskinderen en doet er daarom alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het kantoor is gevestigd in de Amsterdamse wijk de Watergraafsmeer.
Taken
Jij ziet kansen die anderen niet zien. Je bent verbindend, resultaatgericht, commercieel en communicatief ijzersterk. Zaken voor elkaar krijgen is je tweede natuur en je krijgt daar energie van. Je bent supergemotiveerd om je voor War Child in te zetten en de visie en boodschap van War Child uit te dragen. Je bent verantwoordelijk voor het maximeren van de actie-inkomsten en werkt hiervoor nauw samen met vrijwilligers, die georganiseerd zijn in regioteams. Je valt onder de afdeling Marketing, Communication and Fundraising (MCF).
War Child heeft een breed netwerk van betrokken vrijwilligers, die in toenemende mate proactief fondsenwervende activiteiten initiëren in hun regio. Als Actiemarketeer ben je de verbindende factor tussen de regio’s en kantoor. Je motiveert hen om hun talenten in te zetten voor War Child, je coördineert en begeleidt acties derden (acties geïnitieerd door particulieren, bedrijven en organisaties) en je ontwikkelt nieuwe concepten en events. War Child zoekt een Actiemarketeer die vrijwilligers en actievoerders kan inspireren en enthousiasmeren!
Jouw Uitdaging
- proactief nieuwe fondsenwervende actieconcepten/events lanceren waar publiek aan deel kan nemen;
- verantwoordelijk voor de inkomsten in 3 regio’s door middel van het aanjagen, faciliteren en monitoren van reactieve en proactieve acties;
- leiden van- of meewerken aan grote fondsenwervende evenementen/campagnes;
- actief mobiliseren van doelgroepen om in actie te komen voor War Child;
- genereren van leads uit acties;
- ontwikkeling en realisatie van wervingsplannen met als doel het maximeren van de actie-inkomsten;
- inspireren, begeleiden en motiveren van vrijwilligers in 3 regio’s om hun talenten in te zetten voor War Child met als doel de naamsbekendheid en inkomsten van de organisatie te vergroten.
Functie-eisen en profiel
- Kennis van en ervaring met fondsenwerving via acties door derden;
- Ervaring met vrijwilligers is een pré;
- Zeer goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands;
- Vaardigheid in het onderhouden van (externe) contacten op diverse niveaus;
- Commercieel en conceptueel denkvermogen voor het vertalen van ontwikkelingen in concrete campagne en (geef)conceptvoorstellen;
- Analytisch denkvermogen voor het vertalen van ontwikkelingen en rapportages, analyses en monitoring;
- Vaardigheid om mensen te enthousiasmeren en in beweging te krijgen;
- Plan- en organisatievermogen;
- Hands-on mentaliteit;
- Vaardigheid om mensen te enthousiasmeren en in beweging te krijgen;
- HBO werk- en denkniveau (e.d. Marketing/ Commerciële Bedrijfskunde);
- Op korte termijn beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
Informeren en solliciteren
Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan een betere toekomst voor oorlogskinderen? Solliciteer dan uiterlijk 2 januari 2018 via deze link. Naast een korte motivatiebrief vernemen we graag welke gave actie jij zou organiseren om de actie inkomsten te vergroten. Vermeld waar je de vacature gevonden hebt. Is dit niet jouw droombaan? Steun War Child door deze vacature met je netwerk te delen! Veiligheid van kinderen is voor War Child essentieel. War Child accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures.
Disclaimer
- Indien we voor de genoemde sluitingsdatum een geschikte kandidaat hebben gevonden, kan het zijn dat we de vacature eerder dan de vermelde sluitingsdatum van onze website verwijderen. Reacties die na sluitingsdatum binnenkomen, nemen we niet in behandeling.
- De sluitingsdatum kan verlengd worden tijdens ons selectieproces. Indien je nog niets van ons vernomen hebt, nemen we je sollicitatie mee in de verlengde sollicitatieprocedure.
- Alleen sollicitaties die via onze website binnenkomen zullen in behandeling worden genomen.