FC Emmen maakt eerste winnaar shirtactie bekend

Het eerste goede doel is bekend.
Het eerste goede doel is bekend.
15 augustus 2018
Nieuws | | Sponsoring

De eerste winnaar van de shirtactie van FC Emmen en hoofdsponsor Hitachi Capital Mobility is bekend. Het gezondheidsinitiatief M&GEZOND! is de eerste van drie goede doelen die op de achterzijde van het shirt van FC Emmen komt te staan. Op deze manier wordt tijdens twaalf wedstrijden middels het thuisshirt van FC Emmen extra aandacht gevraagd voor M&GEZOND!.
 
M&GEZOND! is een programma van de gemeente Emmen dat inwonersinitiatieven. Algemeen directeur Gert Veenstra van Hitachi Capital Mobility over de maatschappelijke samenwerking: ‘Het vergroten van de wereld van anderen is ons dagelijks werk. Voor klanten, maar ook voor mensen voor wie bewegingsvrijheid niet altijd vanzelfsprekend is. Daarom werken we samen met verschillende maatschappelijke organisaties en initiatieven. Altijd met als doel anderen zich sociaal te laten ontwikkelen, nieuwe dingen te ontdekken en andere mensen te ontmoeten. Het schenken van de rugpositie op het shirt van FC Emmen aan een goed doel of maatschappelijk initiatief past perfect in ons MVO-beleid.’
 
FC Emmen shirtactie
Vanaf aanstaande zondag (tegen ADO Den Haag) t/m zondag 23 december (Willem II-thuis), zal M&GEZOND! op het thuisshirt van FC Emmen staan (12 wedstrijden). De andere twee goede doelen worden volgende week bekendgemaakt. De eerste hiervan zal vanaf 26 januari 2019 (VVV Venlo-uit) t/m zondag 28 april 2019 (FC Groningen-thuis) op het thuisshirt te zien zijn (12 wedstrijden). Het laatste goede doel zal vanaf 25 augustus 2018 (AFC Ajax-uit) t/m 12 mei 2019 (Willem II-uit) gedurende tien wedstrijden op het zwarte uitshirt worden geplaatst (10 wedstrijden).