AMSTELVEEN (7 december) - Jan-Ite de Ruijter (52) is benoemd tot nieuwe directeur van het Prinses Beatrix Fonds. De Ruijter, die op 1 december begonnen is, volgt Marianne Verhoeven op. Verhoeven vertrok na een verschil van inzicht over het te voeren beleid.
De Ruijter vervulde marketing- en communicatiefuncties bij bedrijven als Heineken, de Rabobank en Achmea. Hij stond onder meer aan het roer van campagnes als ‘Interpolis. Glashelder' en ‘Even Apeldoorn bellen' van Centraal Beheer Achmea.
Over zijn overstap naar de goede doelenbranche zegt De Ruijter op de website van het Prinses Beatrix Fonds: "Na 25 jaar voor grote, commerciële organisaties te hebben gewerkt had ik behoefte aan een baan met maatschappelijke relevantie. Ik wil graag werken voor een organisatie die ergens voor staat en ergens voor gaat. Bij toeval werd ik gewezen op de vacature voor directeur bij het Prinses Beatrix Fonds. Mijn dochter heeft een spierziekte. Ik weet dus van heel dichtbij hoe het is om hiermee geconfronteerd te worden en hoe belangrijk het werk van het Prinses Beatrix Fonds en de patiëntenorganisaties is."