Cordaid kiest voor mediabureau Storm Digital

Stefanie Goddijn: 'Het enthousiasme van iedereen die met ons gaat werken is aanstekelijk.’
Stefanie Goddijn: 'Het enthousiasme van iedereen die met ons gaat werken is aanstekelijk.’
29 juni 2018
Nieuws | | Fondsenwerving

Hulporganisatie Cordaid gaat vanaf 1 juli in zee met een nieuw digitaal mediabureau. Na een uitgebreide selectieperiode kozen ze voor Storm Digital. Het is een growth marketing agency dat in alle digital marketing disciplines werkzaam is. ‘De data-driven aanpak van Storm Digital spreekt ons enorm aan’, zegt Stefanie Goddijn van Cordaid.
 
Cordaid heeft in de afgelopen periode met verschillende onlinebureaus samengewerkt. Nu is gekozen voor een geïntegreerde strategie. Hiervoor schreef Cordaid in het eerste kwartaal van dit jaar een pitch voor een nieuw bureau, waarin het team van Storm Digital de meeste indruk wist te maken. Stefanie Goddijn, online strateeg bij Cordaid: ‘De data-driven aanpak van Storm Digital spreekt ons enorm aan. Wij hebben als goed doel vele verhalen te vertellen waarbij in verschillende fases in de donateursreis andere vormen en boodschappen relevant zijn. Wij zijn een organisatie die ontzettend veel doet. Daarom moeten we goed weten wie in welk verhaal geïnteresseerd is. Storm Digital heeft ons in de verschillende fases van het pitchtraject laten zien dat ze op basis van data deze donateursreis goed in media en creatie kunnen invullen. Daarnaast hebben we een goede persoonlijke klik en is het enthousiasme van iedereen die met ons gaat werken aanstekelijk.’
 
‘Cordaid neemt ambities serieus’
Onder de samenwerking valt een uitgebreid pakket aan diensten: de jaar- en campagnestrategie voor alle betaalde digital kanalen, de tactische planning, inkoop, evaluatie en creatie en optimalisatie op de website Cordaid.org. ‘Wij zijn er erg trots op om Cordaid aan ons klantenbestand te mogen toevoegen’, zegt Viktor van der Wijk, ceo van Storm Digital. ‘We hebben intussen een behoorlijke trackrecord aan ngo’s. Dit brengt de nodige ervaring met zich mee. Cordaid kiest voor een bedrijfskoers waar digital marketing een bepalende rol heeft in hun missie om zoveel mogelijk mensen een betere toekomst te bieden. Dat zij hun ambities zeer serieus nemen, bleek ook al uit de professionaliteit van het pitch traject. Daar dragen wij graag aan bij.’