Organisatie: Save the Children
Locatie: Den Haag
Aantal uren: 32-38 uur
Vervaldatum: 15 december
Save the Children is per direct op zoek naar een datagedreven fondsenwerver met ervaring in telemarketing om ons team te komen versterken. Je bent een ster in het aansturen van externe partijen en leveranciers en werkt projectmatig samen met je team om onze aanpak te verbeteren. Ben je een kei in communiceren, ben je zelfstandig, besluitvaardig en vooral stressbestendig? Werk je gestructureerd en zijn de mogelijkheden van een database bekend voor jou? Dan horen we heel graag van je!
De organisatie
Save the Children is ‘s werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie met programma’s in 124 landen. Ruim 27.000 medewerkers zetten zich dagelijks in om medische zorg, kwalitatief goed onderwijs en betere leefomstandigheden te realiseren voor kinderen.
Save the Children geeft in de hele wereld kinderen een gezonde start, de kans om te leren en we beschermen ze tegen onrecht en gevaar. Wij doen wat nodig is om het leven van kinderen – en daarmee de toekomst van onze samenleving- te verbeteren. Niet alleen in geval van nood, maar elke dag weer.
De functie
Wij zoeken een kandidaat met ervaring in fondsenwerving die ook de potentie heeft om mee te groeien in de functie, de afdeling en vooral met de ambities van de organisatie. Hiervoor hebben we iemand nodig die naadloos kan schakelen tussen het aansturen van leveranciers, het opstellen en analyseren van cijfers en rapportages, een ‘vinger aan de pols houdt’ bij ‘front-line’ wervers en elke dag weet wat er speelt binnen elke campagne. Daarnaast moet je over de vaardigheid projectmanagement beschikken en uiteraard zeer communicatief vaardig zijn.
De functie heeft als doel een bijdrage te leveren aan het werven van en betrokken houden van donateurs door:
- Dagelijkse aansturing van o.a. alle telemarketing activiteiten (inbound/outbound);
- Het opzetten en uitvoeren van DM activiteiten om inkomsten te verhogen;
- Het opzetten en aansturen van projecten onder de fondsenwerving strategie; en
- Het deelnemen aan projectgroepen (primaire) binnen de afdelingen fondsenwerving en communicatie.
Jouw opdracht:
- Je zorgt voor de dagelijkse aansturing van alle telemarketing activiteiten en bureaus
- Je geeft briefings, trainingen, doet ‘mystery shopping’ en zoekt continu naar verbetering van de dienstverlening en de resultaten.
- Je voert het DM programma uit en optimaliseert deze constant.
- Je controleert cijfers en dataprocessen om te zorgen dat alle informatie tijdig en accuraat is verwerkt
- Je denkt mee en adviseert over de juiste doelgroepselecties en maakt waar nodig analyses op alle relevante kanalen (telemarketing, direct mail, e-mail)
- Je stuurt kanalen aan maar ondersteunt ook overige kanalen, zoals direct mail, e-mail, etc.
- Je neemt deel in ‘content’ processen om te zorgen voor de juiste inhoud en boodschap per kanaal op het juiste moment
- Je onderneemt als projectleider of teamlid nieuwe activiteiten om verbeterde resultaten en concrete doelstellingen te behalen
Wie ben jij:
- Je hebt een HBO werk- en denkniveau en je kan snel leren en dingen ‘eigen’ maken
- Tenminste enkele jaren werkzaam in een marketing, fondsenwerving of goede doelen omgeving
- Uiteraard heb je ervaring met fondsenwervingskanalen en snapt ook de processen rondom werving en behoud
- Ervaring in telemarketing is een vereiste
- Je hebt aantoonbaar analytisch vermogen en denkt in oplossingen
- Je hebt een sterke focus op details en je bent accuraat
- Je bent commercieel ingesteld, proactief en innovatief
- Woonachtig in omgeving Den Haag is een pré
Wij bieden jou:
De mogelijkheid om je in te zetten voor miljoenen kinderen wereldwijd! Je bent onderdeel van een internationaal netwerk en komt binnen in een periode waar groei en innovatie voorop staan. Samen met een grote groep enthousiaste collega’s krijg je de kans om prachtige resultaten neer te zetten en tegelijkertijd jezelf verder te ontwikkelen. De functie is voor 32-38 uur per week en je zal worden ingeschaald op BBRA schaal 9 (€2.642 – 3.647 per maand).
Save the Children voert een actief veiligheidsbeleid voor kinderen. Daarom vragen wij van kandidaten bereidheid tot naleving van onze gedragscode en medewerking bij het opvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag.
Reageren:
Word jij blij van bovenstaande functie en denk je dat jouw bijdrage een verschil kan maken? Stuur dan een mail met je CV en motivatiebrief uiterlijk 15 december naar secretariaat@savethechildren.nl.