De huidige website van het Centraal Bureau Fondsenwerving bevat veel informatie, maar is niet bijzonder overzichtelijk. Voor de toezichthouder reden om de eigen website grondig te vernieuwen. Belangrijkste noviteiten: een zoekfunctie en een betere integratie van kerncijfers en jaarverslagen van goede doelen.
Eind maart zal de nieuwe website in de lucht zijn. Wat kunnen bezoekers rond die tijd verwachten van het virtuele visitekaartje van het CBF? Map van der Wilden (Communicatie & PR) legt uit. “Het vernieuwde uiterlijk van de site zal het eerst in het oog springen. Vooral de kleuren rood en blauw treden sterk naar voren, in lijn met de huisstijl van het CBF. Wat functionaliteit betreft is de belangrijkste toevoeging die van een zoekfunctie. Er kan gezocht worden op naam van organisaties met een Verklaring van Geen Bezwaar of een CBF-keurmerk. Daarnaast kan natuurlijk ook op woordniveau gezocht worden.”
Elk goed doel zal op de nieuwe site een eigen pagina krijgen, waarop kort de doelstelling wordt toegelicht. Op die pagina wordt ook doorgelinkt naar het jaarverslag van het fonds in kwestie. Van der Wilden: “Want dat is de belangrijkste winst die we van de nieuwe website verwachten: meer overzichtelijkheid, betere doorzoekbaarheid. Waar vroeger de site met cijfermateriaal een aparte entiteit was, worden de cijfers nu beter geïntegreerd in de site. Zodat alle informatie voor het publiek gemakkelijk toegankelijk is.”