Al een jaar wordt er gewerkt aan de Cash & Care Card, een soort spaarkaart voor donateurs en vrijwilligers die recht geeft op aantrekkelijke kortingen bij winkels en bedrijven. De introductie van de kaart heeft vertraging opgelopen, en wordt nu de eerste helft van 2006 verwacht. Positief nieuws is er ook: een sponsor heeft zich garant gesteld voor de kosten van de verspreiding van 2 miljoen donateurskaarten.
De vertraging van de Cash & Care Card, die ontwikkeld wordt in samenwerking met een achttal goede doelen van het eerste uur, heeft eigenlijk twee oorzaken. 'Het opzetten van een spaarsysteem met een groot aantal commerciele partijen blijkt complexer dan gedacht,' zegt mede-initiatiefnemer Felix Vriends. 'Bovendien willen we er zeker van zijn dat we de donateurs en de goede doelen een aantrekkelijk pakket kunnen bieden.'
Wat dat laatste betreft is er vooruitgang geboekt. Er zijn nu principe-overeenkomsten met elf grote bedrijven. En onlangs werd een contract gesloten met een bedrijf dat zich garant stelt voor de kosten van het versturen van 2 miljoen donateurskaarten, in de eerste helft van 2006. Heeft dit bedrijf ook een naam? Vriends: 'Jawel, maar op verzoek van de sponsor in kwestie maken we die naam niet bekend.' (H.H.)