Berit Soolsma (34) is bij Greenpeace gestart als mobilisatiestrateeg. Zij volgt Sandra Janssen op, die haar eigen bedrijf Schorpioen Training & Advies is gestart. Soolsma werkte al bij Greenpeace.
Als mobilisatiestrateeg is Soolsma verantwoordelijk voor alle communicatie- en mobilisatie-uitingen van de publiekscampagnes. Ze is een spin in het web en verbindt de verschillende schakels in het team met elkaar in de planning en uitvoering van het werk. Daarnaast is ze samen met haar collega verantwoordelijk voor de werving van nieuwe supporters.
Soolsma is niet nieuw in de organisatie. Ze werkte eerder bij Greenpeace als onder andere online campaigner en front end developer. Ook verzorgde ze als projectleider de migratie naar de nieuwe website van Greenpeace Nederland in de zomer van 2018. Ze is blij met haar nieuwe functie. ‘Ik blijf me verbazen over hoe effectief Greenpeace is in het veranderen van destructieve systemen’, zegt ze. ‘De werksfeer is snel en het kantoor passend bij deze tijd, dat is heel bepalend voor mijn werkplezier. Ook voelt het goed om bij een stichting te werken die geen geld aanneemt van bedrijven. En mag ik Sandra nog heel veel succes toewensen met de start van haar eigen bedrijf?’
►Heb je onlangs ook een nieuwe functie gekregen, mail dan je informatie met foto naar info@dedikkeblauwe.nl.
Personalia