Het wordt voor Goede Doelen steeds moeilijker om tegen aannemelijke kosten structurele inkomsten te verwerven. Voor sommigen, de wat kleinere, is dat zelfs feitelijk onmogelijk geworden. Er zijn in Nederland miljoenen vrijwilligers die zich dag in dag uit willen inzetten voor hun Goede Doel. Mensen die enthousiaste verhalen kunnen vertellen over hun goede doel. Sinds kort kunnen ze gebruik maken van de app ChariTales.
Volgens de co-founders betreft het de eerste ‘innovatie impact community app’ die van de vrijwilligers van Goede Doelen Nederland echte ambassadeurs maakt. Zij krijgen directe ondersteuning bij het vertellen van hun verhaal, het genereren van structurele inkomsten, het opzetten van ‘actiematige- en event gedreven acties’ en veel meer.
De Goede Doelen kunnen tevens met ChariTales de betrokkenheid van vrijwilligers verhogen en een eigen community bouwen en onderhouden. Het Goede Doel bepaald daarbij zelf wat het beste bij hen past. ChariTales zet in op storytelling met behulp van AI en peer-to-peer contact, het delen van verhalen en de mogelijkheden om het Goede Doel te steunen. Zowel in tijd als geld. De achterband van goede doelen vindt direct om support of geld vragen lastig. ChariTales biedt hier alle tools voor.
www.charitales.com
Nieuwsflits